JAK ZROBIĆ PROSTĄ CZAPKĘ NA DRUTACH? - MĘSKA / DAMSKA PROSTA CZAPKA NA DRUTACH

Ostatnio znalazłam w końcu czas na zrobienie do kompletu z kominem dla mojego W:* czapki. Postanowiłam, że zrobię ją na gładko, a największą ozdobą będzie wywinięty ściągacz z oczek lewo i prawo. 



Wykorzystałam włóczkę Polo Natura 50g: 50% akryl, 50% wełna. Aby zwiększyć grubość, połączyłam 2 motki ze sobą, druty jakich użyłam to 6 mm.

Rozpoczęłam robótkę od narzucenia 76 oczek, czapka pasuje na głowę 54 - 57 cm. W zależności od elastyczności włóczki musimy dopasować ilość oczek. Dlatego najlepiej przed rozpoczęciem docelowej robótki, należy zrobić próbę. 

Możemy, tę czapkę wykonań na dwa sposoby: na okrągło lub przekładając oczka z jednego druta na drugi. Ja wybrałam ten drugi sposób, ponieważ moja żyłka była zbyt długa i nie byłabym w stanie połączyć oczek ze sobą. Różnica jaka będzie podczas robienia, będzie polegała na tym, że przy przerabianiu na okrągło. Po zrobieniu ściągacza robimy tylko oczka prawe cały czas, natomiast przy robieniu z druta na drut. Musimy przerabiać raz cały rząd oczek prawych, a raz rząd oczek lewych, aby po jednej stronie były same oczka prawe, a po drugiej same oczka lewe. 


Gdy już narzucimy odpowiednią ilość oczek, przerabiamy je ściągaczem 2 oczka prawe, 2 oczka lewe. Dzięki temu czapka będzie dobrze trzymała się na głowie, a wysokie wywinięcie jest ładną ozdobą. Ściągacz zrobiłam na długość około 15 cm, ale możemy sobie dostosować tę wielkość do własnych potrzeb. Jeśli chcemy, aby tworzył się ładny brzeg, ostatnie oczko powinno zostać bez przerobienia i po odwróceniu przerabiamy je jako pierwsze.

Wskazówka: Zaczynajmy naszą robótkę od 2 oczek prawych, a kończmy na 2 oczkach lewych. Dzięki temu unikniemy pomyłki i nie będziemy musieli myśleć jakie oczka mamy teraz przerabiać.


Kolejnym krokiem jest przerabianie robótki na gładko, ja zrobiłam około 9 cm. Po tym zaczęłam odejmowanie oczek, aby nadać czapce ładny kształt. Zrobiłam to w następujący sposób, w co 2 rzędzie:

- 2 x 6 oczek
- 2 x 5 oczek
- 2 x 4 oczka


Dwa ostatnie rzędy, przerobiłam w następujący sposób: 2 oczka prawe i 1 odjęłam na jednej stronie, a po drugiej 2 oczka lewe i 1 zdjęłam. 


Pozostałe oczka należy ściągnąć nitką i zszyć czapkę.





Jeżeli spodobał Ci się ten post, podziel się nim z innymi i śledź mnie, aby być na bieżąco.

  Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

10 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam chcialabym zrobic te czapke tylko prosze o wyjasnienie fragmentu
    " Zrobiłam to w następujący sposób, w co 2 rzędzie:

    - 2 x 6 oczek
    - 2 x 5 oczek
    - 2 x 4 oczka

    Dwa ostatnie rzędy, przerobiłam w następujący sposób: 2 oczka prawe i 1 odjęłam na jednej stronie, a po drugiej 2 oczka lewe i 1 zdjęłam"
    Czy 2 x 6 oczek tzn ze co 6 oczek dwa przerabiac razem?
    Z tym zdejmowaniem to jakos nie moge sobie wyobrazic jak to ma wygladac, jesli moglaby pani dokladniej opisac byloby super. Z gory dziekuje:)@

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam serdecznie:) dokladnie tak jak Pani napisala. Co 6 oczek 2 laczymy i sciagamy. Nastepnie co 5 oczek 2 laczymy i sciagamy. Na koncu co 4 oczka 2 laczymy i sciagamy. Ja to licze mniej wiecej, zalezy ile oczek w calosci ma Pani na robotce. Jeali tyle co u mnie to wedlug teho schematu, przy innych obwodach trzeba dostosowac do siebie:) Dodatkowa rada dotyczy tez wloczki, jesli jest rozciagliwa, proponuje mniejszy obwod zrobic. Wtedy po czasie czapka zbyt sie nie rozluzni:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Właśnie tak się składa że mam tę samą włóczkę co w opisie, tylko zamierzam użyć pojedynczego motka. To łączenie oczek robimy w co drugim rzędzie? Czyli łącznie całe to zmniejszanie szerokości czapki skończy się na jakichś 5 rzędach, a potem robimy to: "Dwa ostatnie rzędy, przerobiłam w następujący sposób: 2 oczka prawe i 1 odjęłam na jednej stronie, a po drugiej 2 oczka lewe i 1 zdjęłam" ?
    Jeśli dobrze piszę to prosze mi jeszcze wytłumaczyc ten fragment ktory zacytowalam... Będę bardzo wdzięczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak sciaganie oczek w co 2 rzedzie, wtedy czapka nabiera ksztaltu zwerzania. Tak mniej wiecej bedzie to 5 rzedow. Przerabiamy 2 oczka prawe nastepnie 2 oczka laczymy w jedno, czyli 1 sie sciaga.

      Usuń
  4. Czy tak ma wygladac laczenie oczek? http://www.dmc-cw.com.pl/dmc.php?972,2-oczka-prawe-razem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy moze tak jak tu po prostu dwa oczka razem: http://www.makatka.pl/index.php/site-administrator/99-szkoka/193-kurs-cz-ii-oczka?aa805485977a8faf3621e4de56bd2d6f=c92454dfa0d3d480b5dc8bae731abc46

      Usuń
    2. Ja sciagam oczka, laczac 2 oczka w 1 :)

      Usuń
  5. To znowu ja.. zaczęłam już i zastanawiam się czy to jest dobrze zrobione? Ten ściągacz mi wyszedł jakoś hmm ciasno... nie rozumiem dlaczego...
    http://pl.tinypic.com/view.php?pic=28modjd&s=9#.V0HL--STuVM

    PS wie pani może co trzeba zrobić aby ściągacz wyglądał tak jak tu?
    http://manufakturaolgi.blogspot.com/2013/02/czapka-szara-smerfetka-z-pomponem.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, aby osiagnac taki efekt jak w linku z manufakturyoli, trzeba przerabiac 3 oczka lewe 3 prawe i znow 3 lewe 3 prawe. Ja zawsze robie sciagacz w taki sposob i wychodzi falowany jak na fotce u niej na blogu. Proponuje przerobic na probe kilka wersji z wielsza iloscia oczek i mnieksza, a nastepnie wybrac ten idealny dla Pani:)

      Usuń

Copyright © 2014 Edith Beauty& Lifestyle , Blogger